پیشینه تحقیق تحقیق کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق تحقیق کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط

۱۲ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق تحقیق کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط

دانلود پیشینه تحقیق تحقیق کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط مبانی نظری و پیشینه تحقیق

-------

پیشینه تحقیق تحقیق کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط
پیشینه تحقیق تحقیق کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 70
حجم فایل: 0
قیمت: 70400 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 70 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏2-1- ‏مقدمه ‏14
‏2-2- ‏شرکت‏ ‏ها‏ی‏ ‏کوچک‏ ‏و‏ ‏متوسط‏: ‏16
‏2-2-1- ‏مفهوم‏ ‏شرکت‏ ‏ها‏ی‏ ‏کوچک‏ ‏و‏ ‏متوسط ‏16
‏2-2-2- ‏چالش‏ ‏ها‏ی‏ ‏شرکت‏ ‏ها‏ی‏ ‏کوچک‏ ‏و‏ ‏متوسط ‏18
‏2-2-3- ‏جا‏ی‏گاه‏ ‏شرکت‏ ‏ها‏ی‏ ‏کوچک‏ ‏و‏ ‏متوسط ‏20
‏2-3-‏کارآفر‏ی‏ن‏ی ‏23
‏2-3-1- ‏تار‏ی‏خچه‏ ‏کارآفر‏ی‏ن‏ی ‏23
‏2-3-2- ‏مفهوم‏ ‏کارآفر‏ی‏ن‏ی ‏24
‏2-4- ‏کارآفر‏ی‏ن‏ی‏ ‏سازمان‏ی ‏26
‏2-4-1- ‏تعار‏ی‏ف‏ ‏کارآفر‏ی‏ن‏ی‏ ‏سازمان‏ی ‏26
‏2-4-2-‏کارآفر‏ی‏ن‏ی‏ ‏سازمان‏ی‏ ‏در‏ ‏شرکت‏ های‏ ‏کوچک‏ ‏و‏ ‏متوسط ‏30
‏2-4-3- ‏مزا‏ی‏ا‏ی‏ ‏کارآفر‏ی‏ن‏ی‏ ‏سازمان‏ی‏ ‏در‏ ‏شرکت‏ ‏ها‏ی‏ ‏کوچک‏ ‏و‏ ‏متوسط ‏31
‏2-4-4- ‏مدل‏ ‏ها‏ی‏ ‏کارآفر‏ی‏ن‏ی‏ ‏سازمان‏ی ‏33
‏2-4- 4-1- ‏مدل‏ ‏کوراتکو‏ ‏و‏ ‏همکارنش ‏33
‏2-4-4- 2- ‏مدل‏ ‏کو‏ی‏ن‏ ‏و‏ ‏سلو‏ی‏ن ‏34
‏2-4-4- 3- ‏مدل‏ ‏و‏ی‏نکر‏ ‏و‏ ‏همکاران ‏35
‏2-4-4- 4- ‏مدل‏ ‏لامک‏ی‏ن‏ ‏و‏ ‏دس ‏36
‏2-4-4- 5- ‏مدل‏ ‏کو‏ی‏ن‏ ‏و‏ ‏م‏ی‏لز ‏36
‏2-4-4-6- ‏مدل ‏کارآفرینی ‏سازمانی‏ ‏شاکر‏ ‏زهرا‏ (‏مدل‏ ‏تحق‏ی‏ق‏) ‏36
‏2-4-4-6-1- ‏نوآور‏ی ‏37
‏2-4-4-6-2-‏تجد‏ی‏د‏ ‏استراتژ‏ی‏ک ‏40
‏2-4-4-6-3-‏توسعه‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار ‏42
‏2-5- ‏تفاوت‏ ‏ها‏ی‏ ‏سازمان‏ ‏ها‏ی‏ ‏کوچک‏ ‏و‏ ‏بزرگ ‏44
‏2-6- ‏بازار‏ی‏اب‏ی‏ ‏شرکت‏ ‏ها‏ی‏ ‏کوچک‏ ‏و‏ ‏متوسط ‏48
‏2-6-1-‏آم‏ی‏خته‏ ‏بازار‏ی‏اب‏ی ‏54
‏2-6-2- ‏تار‏ی‏خچه‏ ‏آم‏ی‏خته‏ ‏بازار‏ی‏اب‏ی ‏56
‏2-6-3- ‏تعار‏ی‏ف‏ ‏آم‏ی‏خته‏ ‏بازار‏ی‏اب‏ی‏ ‏کارآفر‏ی‏نانه ‏59
‏2-6-3-1- ‏ترف‏ی‏ع ‏60
‏2-6-3-2- ‏ق‏ی‏مت ‏63
‏2-6-3-3- ‏شخص ‏65
‏2-6-3-4- ‏توز‏ی‏ع‏(‏مکان‏) ‏67
‏2-6-3-5- ‏محصول ‏68
‏2-6-4- ‏آم‏ی‏خته‏ ‏بازار‏ی‏اب‏ی‏ ‏کارآفر‏ی‏نانه‏ ‏در‏ ‏عمل ‏70
‏2-7- ‏پ‏ی‏شنه‏ ‏تحق‏ی‏ق ‏72
‏2-7-1- ‏پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ ‏داخل‏ی ‏72
‏2-7-2-‏پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ ‏خارج‏ی ‏74
‏2-8- ‏نت‏ی‏جه‏ ‏گ‏ی‏ر‏ی‏ ‏و‏ ‏ارائه‏ ‏مدل‏ ‏مفهوم‏ی‏ ‏تحق‏ی‏ق ‏76
‏مقدمه
‏پس از گذر از موج صنعتی شدن که اوج رقابت در صنایع بزرگ و توجه به تولید انبوه به حساب می‏ ‏آمد و ورود به ربع آخر قرن بیستم، معادلات توسعه و پیشرفت دگرگون شد(بافنده‏ ‏زنده، نوروزی، عالی، 1389). در این دوره و به دلیل تغییرات ‏روزافزون محیطی(حسنقلی‏ ‏ پور، ‏آقا‏ ‏زاده، 1384؛ کریستین. Christensen
‏، 2004)‏، تحولات سریعی در تکنولوژی، بازار و حتی ساختارهای کسب و کار اتفاق افتاد‏(کریستین، 2004)‏. ‏در چنین محیطی، شرکت‏ ‏ها با ‏عدم ‏ ‏اطمینان، ‏فشار‏ ‏های رقابتی(حسنقلی‏ ‏ پور، ‏آقا‏ ‏زاده، 1384)، تقاضاهای رو به‏ ‏ رشد و متناقض در حجم، کیفیت، قیمت و دیگر ویژگی‏ ‏ها مواجه شدند(کریستین، 2004).
‏این مسائل به رکود ‏شرکت‏ ‏های بزرگ که به عنوان ستون اقتصادی کشورها به حساب می‏ ‏آمدند، منجر گردید؛ زیرا شیوه‏ ‏های مدیریتی، ساختار‏ ‏ سازمانی و فرهنگی‏ ‏ این شرکت‏ ها برای محیط‏ ‏های ثابت با بازارهای متجانس و رو به‏ ‏ رشد طراحی شده بود و قادر به انطباق خود با تغییرات محیطی نبودند(بارت، 1996). این عدم انطباق با محیط برای این شرکت‏ ‏ها، چالش‏ ‏ها و مشکلاتی را بوجود آورد که از جمله آن می‏ ‏توان به ‏تعدیل نیروی ‏کار اشاره کرد(موریس، کوراتکو. Morris & Kuratko
‏، 2002). به طوری‏ ‏که مثلا در بین سال‏ ‏های 1987 تا 1992 شرکت‏ ‏های آمریکایی، 3/2 میلیون نفر از کارکنان خود را اخراج کردند(بارت، 1996).
‏این ‏عدم توانایی شرکت‏ ‏های بزرگ در پاسخگویی سریع به تغییرات محیطی و همچنین ضعف شیوه‏ ‏های سنتی از قبیل برنامه‏ ‏ریزی استراتژیک، تحقیقات و پیش‏ ‏بینی‏ ‏های بازار در اداره این تغییرات(بارت، 1996؛ سیگلکو، ریوکین، 2005)، توجه به شیوه‏ ‏های جدید، جهت فائق آمدن بر مشکلات سازمان ‏ها را ضروری کرد(سیگلکو، ریوکین، 2005). یکی از این شیوه‏ ‏های جدیدی که امروزه در فعالیت‏ ‏های صنعتی بسیاری از کشورهای جهان(به خصوص در بخش خصوصی‏ ‏شان) مورد توجه قرار گرفته‏ ‏است، بنگاه‏ ‏های کوچک و متوسط است‏(‏اسد سعدی، افتخار، 2011؛ ‏حسنقلی‏ ‏ پور، ‏آقا‏ ‏زاده، 1384؛ راجا، کومار. Raja & Kumar
‏، 2008).
‏ شرکت‏ ‏های کوچک و متوسط به دلیل دارا بودن پتانسیل بالقوه برای ایجاد اشتغال و درآمد(‏احمدی و همکاران، 1387‏)، انعطاف‏ ‏پذیری در برابر تغییرات محیطی(‏احمدی و همکاران، 1387؛ ‏بارت، 1996؛ زری باف، شفیع خانی، 1385)، توانایی‏ ‏های لازم جهت جذب سرمایه‏ ‏های محدود و پراکنده موجود در جامعه و هدایت آن‏ ‏ها در فعالیت‏ ‏های تولیدی و صنعتی(سمیع زاده، ‏چهارسوقی‏، 1387)‏، متکی بودن به منابع داخلی، پرورش نیروهای متخصص در جهت رفع مشکلات بیکاری، فقر، عدم توازن منطقه ‏ای و دستیابی به توسعه صنعتی(احمدی و همکاران، 1387؛ ‏اسچاچتیبک‏ . schachteback
‏، 2011‏) مورد توجه قرار گرفته‏ ‏اند؛ به طوری‏ که امروزه از این شرکت‏ ‏ها به ‏عنوان ستون فقرات اقتصادی کشورهای توسعه‏ ‏یافته(افجه، سجادی نائینی، 1389) و مولفه‏ ‏ای مهم در ‏رشد و توسعه اقتصادی همه کشورها یاد می‏ ‏شوند‏(اسچاچتیبک، 2011؛ ‏زری باف، شفیع خانی، 1385؛ سمیع زاده، ‏چهارسوقی‏،‏ 1387؛ معاونت‏ ‏برنامه‏ ‏ریزی‏ ‏و‏ ‏امور‏ ‏اقتصادی، 1388).
‏در حال حاضر نیز، تقریبا 40 درصد از تولیدات صنایع مختلف در این شرکت ‏ها تولید می‏ شود(راجا، کومار، 2008). همچنین ‏7/99 درصد از کارفرمایان کشورهای آمریکای شمالی در این حوزه فعالیت می‏ ‏کنند که 50 درصد از درآمد و 54 درصد از مشاغل بخش خصوصی این کشورها را به خود اختصاص داده‏ ‏اند(موریس، اسچیندهوت، لافرگ. Morris برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق تحقیق کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق تحقیق کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق تحقیق کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.